A reklámnak helye van. Szinte mindenhol szorítanak is neki helyet, számtalan színe, zamata, bukéja és pikantériája lehet és van is a reklámnak.
Ezzel együtt mégiscsak óvatosan kell eljárnunk, ha reklámot látunk. Mert nem csak a reklámnak, az óvatosságnak is helye van!

Nézzünk egy jó példát!

Pécsi lakatfal – pécsi rendezvény reklámjával

Pécs reklám a Pécsi Lakatfal

Szervesen egymásra épülő reklám – Pécs, lakatfal

 

A 2015 nyarán Pécsett megrendezésre kerülő Europa Cantat reklámja egy kedvelt pécsi turisztikai célpontnál nagyon is a helyén volt. Ha a lakatfalat „folyamatos rendezvénynek” fogom fel, akkor most tipikus példáját láthatjuk a rendezvények dicséretes egymásra épülésének.

Csontváry képei és az értékszórás

Az viszont már kevésbé szerencsés (kicsit erősebben: idegenforgalmi értelemben vett amatőrizmus), hogy egy sok ezer külföldit Pécsre csábító kulturális rendezvény ideje előtt pár nappal Budapestre szállítják Csontváry Kosztka Tivadar monumentális képeit a pécsi Csontváry Múzeumból.

Magyar narancs után magyar barack

A Balatonról hazafelé, bármerre is tartsunk, az utak szélén gyümölcsárusok táblái csalogatják az autóval utazót: állj meg, végy egy kis magyar zöldséget, gyümölcsöt, dinnyét, barackot, paprikát, paradicsomot…

Kajszi 35 Ft/kg – üvölti a tábla, a feleségem fékezésre bír, ez jó ár, vegyünk belőle.

Fék, kiszállás – a reklám ereje ugye szárnyakat ad a megállás dinamikájának – a kajszi szép, az eladó asszonyság kevésbé, de ez most mindegy, csúnya szereplők is lehetnek nagyszerű reklámosok. V.ö.: A reklám beazonosítja a céget

Csakhogy egészen piciny betűkkel és számokkal ezt látjuk a kajszis ládán: 40 Ft/kg.
Asszonyom nyomban kérdést intéz az egyre randábbnak tetsző asszonysághoz: miért e lezser eltérés a nagybetűs utcai és a kisbetűs ládikás felirat között?!

A válasz szerint a tíz kiló alatt a nagyobb, tíz kiló vásárlása fölött a kisebb szám az érvényes. De arra a kis utcai táblára nem fér ki ennyi minden, elvégre ez itt nem óriásplakát a bevándorlók ellen meg az eredmények ismertetésére, itt egy kicsit szorosabban kell fogalmazni.
V.ö. A reklámszöveg felhívó jellege: kapják már be!

Na, ezt énekelje el valamelyik kórus Pécsett az Europa Cantaton!

A reklám definíciója

A reklám egy olyan kommunikációs eszköz vagy tevékenység, amely célja az üzenetek, termékek vagy szolgáltatások célközönség felé történő népszerűsítése vagy hirdetése. A reklámok általában vállalkozások, márkák vagy szervezetek által használt eszközök, hogy felhívják a potenciális vásárlók figyelmét termékeikre vagy szolgáltatásaikra, és ösztönözzék őket a vásárlásra vagy más kívánt tevékenységekre.

A reklámok többféle formában jelenhetnek meg, beleértve a televíziós és rádiós hirdetéseket, nyomtatott hirdetéseket, online bannerhirdetéseket, társadalmi médiában történő promóciókat, szponzorált tartalmakat és még sok más lehetőséget. A reklámok célja lehet közvetlen eladásösztönzés, márkaépítés, üzenet közvetítése, információ átadása vagy fogyasztói viselkedés befolyásolása.

A reklámok általában kreatív elemeket tartalmaznak, mint például képek, hangok, szövegek vagy videók, hogy felkeltsék az érdeklődést és emlékezetessé tegyék az üzenetet. Céljuk, hogy hatékonyan kommunikálják a termék vagy szolgáltatás értékét, és pozitív benyomást keltsenek a célcsoportban.

A reklámok tervezése és végrehajtása általában a marketing szakemberek vagy reklám- és kommunikációs ügynökségek feladata, akik a célcsoportok, a médiahasználat és az üzenetek elemzésével hatékony stratégiákat dolgoznak ki. A reklámok hatékonyságát gyakran az elérés, az üzenet átvitelének hatékonysága és a várt válasz mértéke alapján értékelik.

Fontos megjegyezni, hogy a reklámokat gyakran szabályozzák jogi és etikai keretek, hogy megvédjék a fogyasztókat a megtévesztő vagy tisztességtelen gyakorlatoktól.

***

Apropos Balaton:

 

Comments (0)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük