Miután a kormány döntése nyomán csak 5 százalékos bérfejlesztést kapnak a volánosok, a szakszervezet attól retteg, hogy már nemcsak járművezetők, hanem karbantartók is tömegével hagyják el a szakmát, amivel veszélybe sodorná a szolgáltatás ellátását.
Kevésnek bizonyult a Volán-szakmában a 2017-2019 évre aláírt bérmegállapodás, az összességében átlagosan 30 százalékos bérfejlesztés
– írta közleményében a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ).
Az aláíró szakszervezetek 2017-ben úgy ítélték meg, hogy ez egy vállalható megállapodás, amely a korábbi évekhez képest jelentős jövedelemnövekedést eredményez. Ezt most sem gondoljuk másképp – mondta Baranyai Zoltán, a KKSZ elnöke, aki szerint időközben kiderült, hogy az akkor kialkudott béremelés mégsem hozta meg a szakmában a várt eredményt, vagyis, semmit nem javított az aggasztó létszámhiányon.
“Sajnos, az autóbuszvezetők mellett a karbantartók közül is egyre többen hagyják el a szakmát. A szakszervezetek egymástól függetlenül folyamatosan erre az egyre romló folyamatra figyelmeztettek”
– emlékeztet az elnök.
A KKSZ-nél feltételezik, hogy az államot, mint tulajdonost képviselő kormány számára is fontos a munkavállalók megőrzésén túl a közösségi közlekedés színvonalának megtartása, a munkakörülmények jobbítása, s a jövedelmek javítása. Ebben most úgy látszik, tévedtünk – vélte Baranyai, aki szerint az önfeláldozó, nehéz munkát végző volánosok a jövőben sem úgy tekintenek a hivatásukra, mint ahogy rájuk tekintettek 2019-ben. A szakszervezet reméli, a szakmát elhagyók számának növekedése nem sodorja még nagyobb veszélybe a szolgáltatás ellátását.