Bár a Fidesz 2007-ben még nagy vehemenciával támadta a Gyurcsány-kormányt a vasúti szárnyvonalak bezárása miatt, egyes értesülések szerint a MÁV-Start – hiánycsökkentés céljából – ismét erre készül. Most a MÁV egyik vezetője nyilvánosan beismerte, hogy vasútvonalak bezárását fontolgatják.

A múlt héten felröppent hírre, hogy tucatnyi kis forgalmú vonalon állnának le a személyvonatok, a MÁV kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel nyilatkozatát egy őszinte félmondattal kezdte, hogy

a vállalat igenis „vizsgálta ennek lehetőségét”.

Maga a tény persze nem újdonság, csak éppen nem szoktak vele eldicsekedni. A HVG információi szerint az államvasút egymást követő vezetői újra meg újra megpróbálták meggyőzni a kormányzati illetékeseket, hogy fölösleges pénzkidobás azoknak a nagyon kevesek által használt vonalaknak a fenntartása, amelyeken sokszor csak vánszorognak az egyetlen motorkocsiból álló „szerelvények”. A Fidesz 2010-ben kormányra kerülve a 24 pályaszakaszból, ahol 2009-ben leállították a forgalmat, csak 11-et indított újra, két évvel később pedig a 11-ből 9-nél csak napi két vonatot hagytak meg. Az alibi menetrend semmiféle utasigényt nem elégít ki, de legalább vasútbarátként hirdetheti magát a kormány.

A vasúti vezérkar kuncsorog az észszerűsítésért, merthogy a MÁV-ot szorítja a létszámhiány. A vasútvállalat adatai szerint 244 masiniszta hiányzik a szükséges 2900-ból, és a Hírvidék informátorai körülbelül 400 jegyvizsgáló, 150 forgalmista és 250 váltókezelő hiányáról is beszélnek, akiknek a munkáját a meglévők végzik el, túlórában.

Szólj hozzá!