Mikor fogyókúrába kezdünk, mindannyiunknak megvannak az elképzelései, honnan mennyit szeretnénk leadni. Milyen kár, hogy testünk erre valahogy soha nem figyel és a diéta végül csak nem úgy sikerül, ahogy elterveztük!

Úgy tűnik, mégis van valami, ami célzottan segíthet a zsírok elleni küzdelmünkben. Egészségkutatók állítása szerint ugyanis a repceolaj étrendünkbe való bevezetése segíthet leküzdeni a hasunkon felrakódott zsírréteget, mindemellett nagyon egészséges is.

A hasi területeken felrakódott zsírréteg megnöveli a szív – érrendszeri betegségek, a metabolikus szindróma és a cukorbetegség kialakulásának rizikóját. Penny M. Kris-Etherton, a táplálkozástudomány egy kiváló professzora szerint a repceolaj egyszeresen telített zsírsavtartalma miatt képes csökkenteni a bennünk felrakódott káros zsírok mennyiségét, mindemellett jótékony hatása az eddigi kutatási eredmények szerint kifejezetten a hasi területeken felrakódott zsírrétegekre specializálódik.

Kris-Etherton és kutatócsoportja 5 különböző növényi olaj hatását tesztelték 101 résztvevőn. Az összes vizsgált személy rendelkezett a metabolikus szindrómára hajlamosító tünetek legalább egyikével: magas vérnyomás, 2-es típusú cukorbetegség vagy magas vércukorszint, alacsony HDL-koleszterinszint (ez az ún. jó koleszterin), és hasi zsírfelesleg.

A résztvevők egy négy hetes, előre megszabott étrendet követtek, melyek normál repceolajat, magas zsírsavtartalmú repceolajat, magas zsírsavtartalmú repceolajat hozzáadott omega-3-zsírsavval, kukorica/sáfrányolajat vagy lenmag/sáfrányolajat tartalmaztak. A vizsgált személyek két, a napi energiaszükségletüknek megfelelő kalóriatartalmú turmixot, úgynevezett smoothiet fogyasztottak naponta, mely narancsból készült fagylaltot, alacsony zsírtartalmú tejet, fagyasztott epret és az egyik vizsgált olajat tartalmazott.

Azok, akik diétája a repceolaj egyik fajtáját tartalmazta, a 4 hetes vizsgálat után 100 g-mal kevesebb hasi zsírfelesleggel távoztak, mint a másfajta olajat fogyasztó társaik.

Szólj hozzá!